تعداد بازدید: 204

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 29 مرداد 1403-9:42

در مراسمی در ساری؛

کتاب "سرپل در غرب کارون" رونمایی شد

جنگ‌ تنها هنری است ‌که در میدان تجربه می‌شود/واقعیات عینی در این کتاب روایت شده است


 مازندنومه، کلثوم فلاحی: سید صمد حسینی -پژوهشگر و نویسنده مازندرانی- در مراسم رونمایی از کتاب سرپل در غرب کارون(تاریخ شفاهی تیمسار ایرج جمشیدی)، اظهار کرد: مسیر نویسندگی نویسندگان دفاع مقدس از یک راه می‌گذرد و انتظار همراهی بیشتر داریم.

این نویسنده با بیان اینکه گاه برخی با رفتار ونوشتار ذهن ما را متبلور می‌سازند و نوشتن این کتاب افتخاری برای من بود، افزود: معتقدم روایتگر این کتاب باید انسانی هوشمند باشد چرا که ناظر بر فضای جنگ بود.

حسینی ادامه داد: هیچ انحراف معیاری در واسپاری خاطرات نویسنده انجام ندادم.

جنگ‌ تنها هنری است ‌که در میدان تجربه می‌شود

امیرسرتیپ ایرج جمشیدی در این نشست گفت: جاپا در ساحل دور سرپل نامیده می‌شود، در عملیات بیت‌المقدس عبور از کارون دشوار بود و دشمن تصور عبور ما را نداشت.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده بود که موانع کندکننده بوده و بازدارنده نیستند، ادامه داد: ۳۰۰ متر عرض کارون در مسیر این گذر بود که به تجهیزات خاص خود نیاز داشت.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به اینکه جنگ‌ تنها هنری است ‌که در میدان تجربه می‌شود و به نتیجه می‌رسد، خاطرنشان کرد: هماهنگی نیروها مستلزم همکاری، برنامه‌ریزی و توجه دقیق به مواضع دشمن است، امری دشوار که در سرنوشت یک کشور اثرگذار است.

واقعیات عینی در این کتاب روایت شده است

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران در این نشست گفت: در جلد هفتم کتاب فاتحان خرمشهر خاطرات امیر سرتیپ جمشیدی نقل شده‌ است.

محمد فوقی افزود: واقعیات عینی در این کتاب روایت شده و یک کلمه کم یا زیاد نشده‌ است،

وی گفت:امیدوارم مسئولان بودجه انتشار با تیراژ بالای این کتاب را برای آگاهی‌بخشی به نسل جوان را فراهم کنند.

 



    ©2013 APG.ir